• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login
Educare logo
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Team
    • Editorial Policies
    • Open Access Policy
    • Contact
    • Privacy Statement
  • Announcements
  • Current
  • Issue in Progress
  • Archives
  • Submissions
  1. Home
  2. Archives
  3. No. 2 (2020): Articles

Published: 2020-01-14

Letter from the Editor

Letter from the Editor

Anna Wärnsby

i - ii

Articles

Didaktiska stämmor om undervisande förskollärare

Chefers och förskollärares språkliga modelleringar om förhållningssätt, kunskaper och utövning i förskola

Linda Palla, Ann-Christine Vallberg-Roth

1-26

PDF

Hur uppfattar elever omgivningens sociala tryck gällande skolfusk?

Lars Fonseca

27-48

PDF

Likabehandlingsarbete - en reproduktion av rådande maktordning?

Liselotte Eek-Karlsson, Mattias Lundin, Ann-Christin Torpsten

49-73

PDF

Adequate Digital Competence

Exploring revisions in the Swedish national curriculum

Anna-Lena Godhe, Petra Magnusson, Sylvana Sofkova Hashemi

74-91

PDF

Barns och elevers inflytande i förskolan och skolan: En forskningsöversikt

Hanna Thuresson, Ann Quennerstedt

92-116

PDF

Relationskompetens i specialpedagogiska utbildningar

Hur framställs ämnet i kursplaner för specialpedagog- och speciallärarprogram i Sverige?

Jonas Aspelin, Daniel Östlund

117-142

PDF

Make a Submission

Make a Submission

Educare
ISSN: 2004-5190

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.