Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login
Educare logo
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Team
    • Editorial Policies
    • Open Access Policy
    • Contact
    • Privacy Statement
  • Announcements
  • Current
  • Issue in Progress
  • Archives
  • Submissions
  1. Home
  2. Archives
  3. No. 2 (2021): Articles
   

Published: 2021-03-03

Letter from the Editor

Letter from the Editor

Anna Wärnsby

i-iii

Articles

Skönlitteraturens språk

Det dubbla perspektivets möjligheter vid textanalys

Christoffer Dahl, Anna Smedberg Bondesson

1 - 22

PDF

Förskolans undervisning i möte med barns informellt erövrade texterfarenheter

En designbaserad studie i en svensk förskola

Karin Elisabeth Forsling

41 - 67

PDF

Potentials and Problem Areas in Assessment in Visual Arts Education in Sweden

Tarja Karlsson Häikiö

68 - 112

pdf

Likvärdighet och kvalitet

En studie om förskollärarstudenters verksamhetsförlagda utbildning

Pia Williams, Sonja Sheridan, Elisabeth Mellgren

113 - 145

PDF

Kommunikativa orienteringar i kunskapsbyggande interaktion

Förhandling om ämnesinnehåll i språkligt heterogena klassrum

Robert Walldén

146 - 181

PDF

Verktygsrelaterad flexibilitet som undervisningskompetens

En fallstudie av tre multiinstrumentala musiklärare

Cecilia Charlotta Frostenson Lööv, Erkki Huovinen

182 - 206

PDF

Position Papers

Yrkesetik i lärarutbildning

Essensens betydelse

Marita Cronqvist

23-40

PDF

Make a Submission

Make a Submission

Educare
ISSN: 2004-5190