Pedagogiskt klimat präglat av studentaktivitet, nyfikenhet och lust att lära
Abstract
Abstrakt
Hur kan pedagogiskt klimat präglas av studentaktivitet, nyfikenhet och lust att lära? Detta tillsammans med vilka faktorer som motiverar studenter att studera en viss kurs är övergripande frågeställningar i vårt pågående utvecklingsarbete. Vi funderar kring hur undervisningen på bästa sätt ska fokusera på studentens egen vilja att studera och lägga tid på studierna. En pedagogisk modell har arbetats fram för att kunna uppnå bästa resultat kring detta.
Copyright (c) 2020 Ingela Furenbäck, Helena Axelsson, Anna Åhlander och Sören Augustinsson

Detta verk är licensierat under en
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell-licens.
Bidrag som publiceras i Journal of Teaching and Learning in Higher Education at Malmö University lyder under Creative Commons licens BY-NC 4.0, dvs de är fritt tillgängliga utan kostnad för läsaren och får användas och spridas icke-kommersiellt under villkor att korrekt källhänvisning görs.