BLENDED LEARNING IN HIGHER EDUCATION: AN APPROACH, A MODEL, AND TWO THEORETICAL FRAMEWORKS
Main Article Content
Abstract
BLANDAT LÄRANDE I HÖGRE UTBILDNING: ETT FÖRSIKTIGHET, EN MODELL OCH TVÅ RAMAR
Under de senaste 2 åren har högre utbildningsinstitutioner runt om i världen tvingats göra övergången till online och nu utvärdera och räkna om misstag, framgångar och möjligheter att fortsätta eller anpassa undervisningen till Blended Learning-metodik, eftersom man inte längre går tillbaka till det som var förr. verkar vara en gångbar väg. Denna uppsats, genom en litteraturöversikt, är ett första tillvägagångssätt inom konceptet och ramarna som gör Blended Learning till en möjlighet och en stark allierad för att främja meningsfull undervisning och lärande i högre utbildning. Därefter planeras det att genomföra en systematisk bibliografisk analys för att gå ett steg längre och identifiera de viktigaste utmaningarna och möjligheterna som Blended Learning tillför Teaching and Learning in Higher Education i (post) pandemi sammanhang.
Article Details

Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell-licens.